Sunday 30 May 2010

Beszélgetések Sydney-vel

Ahogy múltkor ígértem, a beszélgetésünk hű és tényszerű krónikája:

Syd: Azt ugye úgy vágod, hogy én teljesen jól megvoltam ott, ahonnan elrángattál? Konkrétan mikor viszel vissza?
Én (mostantól így nevezem magam, ok?): Nem viszlek vissza, csak ha úgy csinálsz, mint az egyszeri ovis gyerek a bolt padlóján. És nem egyszer, hanem mindig.
Syd: És miért gondolod, hogy te ezt velem megteheted? Azt látom, hogy a te két kanod bevette ezt a 'főnök vagyok, falkavezér vagyok' számot, de én éltem az utcán is, ennél azért többet kéne.. Ha érted mire gondolok?
Én: Virsli?
Syd: Köszike.. Van még?
Én: Ha meghallgatsz?
Syd: Fogd rövidre..
Én: Nem fogom. De a visli nálam van.
Syd: (Lefekszik karikába, ásit egy színpadiasat de nem ver át.. a füle hegyes) Ha virslid van..
Én: Syd, te már nem vagy farkas. Régen azok voltatok, de valaki úgy döntött, hogy a hülyének is megéri emberrel haverkodni kajáért, a vadászat túl fárasztó. Ha olyan farkas vagy, aki tud haverkodni emberrel, akkor KUTYA vagy. Ezt érted?
Syd: A farkasok gyávák? Félnek az embertől? Ez hülyeség..
Én: A farkasok a legmenőbbek, de te csak egy kutya vagy (csupán a miheztartás végett). A farkas macskát, akitől te félsz, levadássza és megeszi. A farkas falkát alapít és eltartja a családját. De figyelj, Syd.. a farkasok zöme meghal, mielőtt egy éves lesz, mert vadászni nehéz. És soha, soha nem él 15 évig, pedig egy valamirevaló kutya eddig húzza.
Syd: Mondom, hülyék..
Én: Nem hülyék, mások. Ha farkas lennél, tudnod kéne vadászni, harcolni, nyomot követni. De te olyan farkas vagy, aki kutya lett. Ezért egy dolgot kell csak tudnod. Gazdát találni.
Syd: Nekem már van gazdám!
Én: Syd, neked nincs gazdád. Erről van itt szó. Akinél eddig voltál, nem a gazdád. Ő egy olyan ember, aki segít a kutyáknak gazdát találni, mert tudja jól (amit te nem), hogy már nem vagy farkas, ember nélkül kevesebb esélyed van mint medúzának a cunami alatt. Ő a gazdája a többi kutyának, akiket ott láttál, de nem neked.
Syd: Ha ilyeneket mondasz, akkor nem biztos, hogy a virsli is elég. Inkább megyek..
Én: Ne menj. Ha itt maradsz, lesz gazdád. Eddig azt hitted, olyan ember a gazdád, aki nem is. És lehet, hogy majd rólam is ezt hiszed, de remélem ennél hamarabb megtalálod azt, aki tényleg. Mint a nagy Ő, érted?
Syd: Inkább vigyél vissza..
Én: Nem vihetlek Syd.. Nem szabad, hogy azt hidd, olyan ember a gazdád, aki nem is. Inkább segítek keresni egyet. Megígérem, jó lesz!
Syd: Ha ennek a két hülyének itt, meg annak a félelmetes cirmos izének ott van gazdája, akkor nekem miért nincs?
Én: Halvány lilám sincs, kicsi Syd. De ne aggódj, okos vagy, szép vagy, kedves vagy, hamar lesz majd, okker?
Syd: Virsli? Azt mondtad: virsli?
Én: Inkább aludj, Syd.

No comments:

Post a Comment